Тарифи на проїзд у громадському транспорті
Павлограда не зростатимуть щонайменше ще один місяць – аж до 1 квітня. Нині
вони становлять 5 і 6 грн. в залежності від довжини маршруту. В останній день
зими міськвиконком, який мав саме 28 лютого затвердити проект рішення щодо чергового
підвищення цін на автобусні квитки - вже до 7-8 грн, дав задній хід.
Засідання виконавчого
органу проходило за головування першого віце-мера Віталія Мовчана.
Тарифне питання розглядали чи не останнім у порядку денному. Але саме воно
викликало гарячі обговорення в залі. До речі, окрім членів виконкому,
держслужбовців і керівників фірм-перевізників послухати і сказати своє слово сюди
прийшли декілька депутатів від опозиційних фракцій і активісти кількох
патріотичних організацій.
|
проекти змін вартості проїзду |
Після того, як начальниця
відділу з економічних питань Тетяна Штонда презентувала відповідні проекти
рішень (їх було 3 – щодо кожного перевізника), а головуючий поцікавився у
колег, чи не мають вони питань до запропонованих нововведень, почалася
розгорятися дискусія. Одностайності не було не лише в залі, а й у президії. Проекти
передбачали підвищення вартості проїзду на міських автобусних маршрутах з 5-6
грн. до 7-8 грн. в залежності від довжини маршруту. Це підвищення мало вже
запрацювати 1 березня.
Один із членів
виконкому Олексій Пересада піддав сумніву економічну обґрунтованість нових розцінок.
Його підтримав колега Віктор Абрамас - він засумнівався у об’єктивності моніторингу
пасажиропотоку на автобусних маршрутах. Справа в тому, що за результатами
такого моніторингу можна визначити реальні надходження від перевезень. Противники
підвищення тарифів закидали авторам проекту і самим перевізникам низьку якість їхніх
послуг: мовляв, вартість проїзду постійно зростає, але комфорту пасажирам це не
додає. Зокрема, громадські активісти вказали на те, що технічний стан багатьох
автобусів жахливий, курсують вони часто переповнені, а водії не видають квитків.
Вказали на загрозу соціального вибуху в разі запровадження тарифних змін. «Спочатку
зробіть нормальну техніку, а потім вимагайте підвищення тарифів», - дорікнув бізнесменам
представник ГФ «Національні дружини Павлоград» Юрій Малімонов.
Тримати удар
критики на адресу всіх 3-х автопідприємств довелося керівникові АТП «Кортеж»
Валерію Дроздову. «Що стосується збільшення вартості тарифу – це не від нас
залежить, - заявив він. - Сьогодні можна багато про що дискутувати. Але чомусь,
коли паливо подорожчало на 5 гривень за 1 літр, ніхто не побіг на заправки із
запитанням, чому вони підвищують вартість палива. Мінімальна заробітна плата
зросла, податки збільшились, долар піднявся. Запчастини всі імпортні на наші
автобуси йдуть». За словами перевізника, помиляються ті, хто ставить у приклад
інші міста в Україні з їх відносно низькою вартістю квитків. То, мовляв, місцева
влада штучно тарифи стримує, і в цих містах вже є проблеми з роботою транспорту
– автобуси просто не виходять на лінії через брак палива. «Хочете, щоб у нас
так було? – звернувся до опонентів В. Дроздов. - Це ваше право».
Він також
зізнався, що його водії сьогодні масово вирушають до Польщі, де отримують вищі
зарплати, працюючи за своєю професією. Керівник АТП дав зрозуміти, що через
блокування зростання тарифів його підприємство не може забезпечити водіїв
належними заробітками. Представниця «Національного корпусу», гостя з Дніпра,
одразу ж запитала В. Дроздова: «А як ви перевіряєте, краде ваш водій (гроші –
прим. авт.) чи ні?» Той дещо ображено пояснив, що для контролю йому достатньо мати в салонах
автобусів камери відеоспостереження.
Запитали активісти
перевізників і про те, чому їхні водії не видають пасажирам квитки. У відповідь
керівники АТП розвели руками: винні пасажири, які ці квитки не вимагають. Обговорення
«тарифного» питання тривало близько 40 хвилин. Дискусія завершилася тим, що
головуючий Віталій Мовчан запропонував перенести розгляд проблемної теми на
наступне засідання міськвиконкому, тобто, на 14 березня. А нові ціни на
автобусні квитки, якщо їх тоді затвердять, запровадити з 1 квітня. Тобто,
щонайменше один місяць у Павлограді діятимуть чинні тарифи на пасажирські
перевезення.
Тим часом, у
соцмережах питання чергового зростання вартості проїзду в громадському транспорті
міста спричинило хвилю гнівних коментарів павлоградців. «Это уже конкретный перебор, вместо
того что бы улучшить качество автобусов, вы повышаете цены на проезд? И делаете
виноватым пассажиров...
Значит
, ждите
», - написав 28 лютого користувач Фейсбук Dima
Usyakiy. Інший містянин Александр
Тимченко теж не стримував
емоцій: «Вы
там с ума сошли с ценами??? Вам и 5 гривен за глаза на проезд хватало, вс
е жалуетесь
, народу мало ездит, утром вы собираете
выручку на день вперед, дождетесь
,
люди бесплатно ездить будут, а если водитель откажется везти, его самого пешком
отправят, верните цены на прежний уровень
».
Нагадаємо, з 25
січня 2-18 року пасажири павлоградських міських автобусів сплачують за проїзд від
5 до 6 грн. залежно від довжини маршруту. Таке рішення більшістю голосів
прийняв днем раніше міськвиконком. Свої голоси на підтримку проекту віддали 7
присутніх у президії, 2
члени – Оксана
Горова і Віктор Абрамас – утримались. Ще на початку засідання виконавчого
органу головуючий, мер Анатолій Вершина, висловив власну позицію щодо тарифної
політики на це вид послуг.
«Хочу
проінформувати, що стримувати тарифи ніхто не буде. Але вони будуть прийматися
виключно в економічних розрахунках», - заявив тоді очільник міста. І зазначив,
що іншого виходу у міської влади, крім підвищення цін на проїзд у громадському
транспорті, нині немає. Мовляв, за останні кілька місяців лише
паливно-мастильні матеріали, які є однією зі складових витрат перевізників,
подорожчали на чверть. Зросли в ціні запчастини тощо. Тему тарифів він вже
вкотре назвав заполітизованою і розкритикував тих, хто виборює собі владу,
експлуатуючи гасла здешевлення цін на різні громадські послуги.
«Якщо тарифи
економічно обгрунтовані, єдиний законний спосіб зробити їх дешевшим –
компенсувати (різницю – авт.) за рахунок бюджетних коштів, - додав мер. - Це в
законі передбачено. Якщо ми вважаємо, що цей тариф для нашої громади зависокий,
і він підтверджено економічно, ми можемо його компенсувати з бюджету. Але ми
повинні чітко розуміти, що бюджетні кошти – вони не мої, не членів виконкому,
не депутатів. Це кошти всієї громади, які повинні йти на забезпечення життєдіяльності
всього міста і вирішення нагальних проблем. А проблем у нашому місті ми нажили
дуже і дуже багато».
Попереднє
підвищення вартості проїзду в міських автобусах відбулося 1 березня 2017 року. До цього
дня проїзд у громадському транспорті Павлограда коштував 4,50 та 5,50 грн. в залежності від
довжини маршруту. А з 1 березня пасажири отримали можливість користуватися місячними проїзними квитками, які
дозволили їм економити кошти
на цих поїздках. Тоді зростання вартості квитків теж мало суспільний резонанс серед містян.
Невдовзі, під час
зустрічі з керівниками автотранспортних фірм мер повідомив про доцільність
придбання для міста сучасних пасажирських автобусів і створення комунального
АТП. «Я вважаю, що нам треба купити до 10 великих автобусів, щоб регулювати
ціни і розуміти їх. Я сподіваюся, що ми цю програму вирішимо, і тоді
буде жива конкуренція», - заявив
тоді А. Вершина. На початку осені йшлося вже про запровадження в Павлограді
системи електронного моніторингу проїзду пасажирів у «пільгових» автобусах, а
також про перспективи переходу на картковий розрахунок за проїзд у громадському
транспорті. Втім, ні муніципального АТП, ні Е-контролю в міських автобусах
містяни поки що не побачили.
До речі
У
60-тисячній Лозовій
на Харківщині (60 км від Павлограда)
проїзд у громадському транспорті поки не дорожчатиме.
Хоча місцеві перевізники також виступили з
проектом змін вартості квитків для пасажирів. Як повідомляє телеканал «Сігма»,
підвищення вартості не підтримали члени виконкому, що засідав 27 лютого. «Місцеві
перевізники запропонували підняти ціну з 4.50 до 7.50 та надали обґрунтування
такої ціни... Спеціалісти знайшли невідповідність запропонованих тарифів. Перевізникам
дали місяць, щоб покращити умови перевезень. Якщо умови не зміняться, міськрада
проведе конкурс перевізників
».
Олександр Шульга
Коментарі
Дописати коментар