Остання публікація

Нотатки з війни | "Місцевих війна загартувала"

Зображення
Сільською вулицею прямує немолода жінка. Поруч неї човгає хлопчина років восьми. Вочевидь, онук.

У Павлограді проїзд у громадському транспорті став дорожчий на 50 копійок


Від сьогодні, 25 січня, пасажири павлоградських міських автобусів сплачують за проїзд на 50 копійок більше – від 5 до 6 грн. залежно від довжини маршруту. Таке рішення більшістю голосів прийняв днем раніше міськвиконком.

Тарифне питання члени виконавчого комітету міськради розглядали майже наостанок. На зустріч запросили представників фірм, котрі надають послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах. Ще на початку засідання головуючий мер Анатолій Вершина висловив власну позицію щодо тарифної політики на це вид послуг.

«Хочу проінформувати, що стримувати тарифи ніхто не буде. Але вони будуть прийматися виключно в економічних розрахунках», - заявив очільник міста. І зазначив, що іншого виходу у міської влади, крім підвищення цін на проїзд у громадському транспорті, нині немає. Мовляв, за останні кілька місяців лише паливно-мастильні матеріали, які є однією зі складових витрат перевізників, подорожчали на чверть. Зросли в ціні запчастини тощо.


«Але я ставлю задачу таку, що тарифи не будуть прийматися інкогніто, втихаря, щоб нікого не звинувачували. Будемо проводити роз`яснювальну, інформативну роботу, будемо збирати представників громадськості, всіх, хто зацікавлений, засоби масової інформації, інформувати і про порядок, і про цифри, і про все інше, щоб люди розуміли, що це таке», - сказав А. Вершина. Тему тарифів він вже вкотре назвав заполітизованою і розкритикував тих, хто виборює собі владу, експлуатуючи гасла здешевлення цін на різні громадські послуги.



«Якщо тарифи економічно обгрунтовані, єдиний законний спосіб зробити їх дешевшим – компенсувати (різницю – авт.) за рахунок бюджетних коштів, - додав мер. - Це в законі передбачено. Якщо ми вважаємо, що цей тариф для нашої громади зависокий, і він підтверджено економічно, ми можемо його компенсувати з бюджету. Але ми повинні чітко розуміти, що бюджетні кошти – вони не мої, не членів виконкому, не депутатів. Це кошти всієї громади, які повинні йти на забезпечення життєдіяльності всього міста і вирішення нагальних проблем. А проблем у нашому місті ми нажили дуже і дуже багато».




Вже за годину члени міськвиконкому визначилися щодо «тарифного» проекту, який підготували фахівці економічного відділу. Проект передбачав збільшення вартості квитків для пасажирів на 50 копійок, відповідно з 4.50 грн. до 5 грн. і з 5 грн. до 5.50 грн. і з 5.50 грн. до 6 грн. Обійшлося без широкої дискусії і суперечок. Свої голоси на підтримку проекту віддали 7 присутніх у президії, 2  члени – Оксана Горова і Віктор Абрамас – утримались. Зокрема, останній пояснив свою позицію тим, що сумнівається в економічних розрахунках запропонованих тарифів. На думку ж О. Горової, вартість послуг павлоградських АТП - на рівні Києва, а якість перевезення пасажирів залишається доволі низькою.

Ось, як виглядає рішення міськвиконкому:



Нагадаємо, із 16 лютого 2017 року проїзд у громадському транспорті Павлограда коштував 4,50 та 5,50 грн. в залежності від довжини маршруту. А з 1 березня пасажири отримали можливість користуватися місячними проїзними квитками, які дозволили їм економити кошти на цих поїздках. Відповідне рішення 15 лютого прийняв міськвиконком. Його члени одноголосно затвердили проект рішення про перегляд свого попереднього рішення від 25 січня 2017 року про встановлення нових тарифів на проїзд у громадському транспорті в режимі маршрутного таксі. Ці тарифи були вищими за попередні на 1,25 грн. і становили від 5 до 6 грн..

Тоді таке суттєве зростання вартості квитків викликало суспільний резонанс серед містян. Противники нових розцінок (активісти й частина депутатів) вказували перевізникам на низьку якість транспортних послуг, ігнорування прав пільговиків, неврахованих пасажирів і «ліві» доходи водіїв, відсутність контролю за пасажиропотоком, наявність тіньових доходів самих АТП, проблеми з видаванням квитків пасажирам тощо. Перевізники ці звинувачення відкидали. Вони запевняли, що повністю контролюють пасажиропотік, а їхні водії не крадуть гроші з каси, що для цього в більшості автобусів встановлені відеокамери і таке інше. Зрештою, аби вгамувати пристрасті, влада знайшла компромісне, як тоді вважали обидві сторони, рішення - знизила вже підвищені тарифи на 50 коп.

Згодом, у березні 2017 року, під час зустрічі з керівниками автотранспортних фірм мер повідомив про доцільність придбання для міста сучасних пасажирських автобусів і створення комунального АТП. «Я вважаю, що нам треба купити до 10 великих автобусів, щоб регулювати ціни і розуміти їх. Я сподіваюся, що ми цю програму вирішимо, і тоді буде жива конкуренція», - заявив тоді А. Вершина. На початку осені йшлося вже про запровадження в Павлограді системи електронного моніторингу проїзду пасажирів у «пільгових» автобусах, а також про перспективи переходу на картковий розрахунок за проїзд у громадському транспорті. Втім, ні муніципального АТП, ні Е-контролю в міських автобусах містяни поки що не побачили.

Олександр Шульга


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Як правильно клепати косу. Поради від сільського косаря з Чернігівщини (відео)

Меотида: краса, яку навпіл розірвала війна (відео)

"Істерик ні в кого немає". Як живуть кияни під обстрілами.