Остання публікація

Нотатки з війни | Про війну і україномовного Гуллівера

Зображення
Літо 2024 року. Південний схід. Покинута хата одного з прифронтових сіл. Хлопці, які тут окопалися, натрапили на клунок зі старими книжками...

На Дніпропетровщині в асфальт «закатають» близько 2 мільярдів гривень


Днями Дніпропетровська облдержадміністрація відзвітувала про хід ремонту автодороги міжнародного значення Знам’янка-Луганськ-Ізварине (траса М-04) і, зокрема, ділянки на території Петропавлівського району. Щоправда, прес-служба ОДА називає цей ремонт капітальним, хоча, за документами замовника, він є поточним середнім.

 «Підрядники вже вирівняли третину шляху, тепер укладають шарами асфальтобетон. 30 кілометрів траси відповідатимуть європейським стандартам», - з посиланням на голову ОДА Валентина Резниченко проінформувала 19 липня його прес-служба. У повідомленні йдеться про те, що ремонтувати автодорогу на різних її ділянках М-04 підрядники почали ще в квітні.


«Уже почали укладати верхній шар дорожнього покриття, воно надійне та якісне, - цитує прес-служба ОДА в.о. начальника Служби автодоріг Дніпропетровської області Геннадія Немогу. – Ми повністю забезпечені фінансово, нині очікуємо додаткові кошти з держбюджету. За умови своєчасного фінансування, всі роботи виконаємо в намічений строк». В ОДА нагадують, що траса М-04 Знам’янка – Луганськ – Ізварине проходить через Кіровоградську, Дніпропетровську, Донецьку та Луганську області.


Свого часу Служба автодоріг Дніпропетровської області, замовник послуги, на своєму сайті інформувала про початок зазначеного ремонту. Зокрема, його робочий проект передбачав фрезерування старого покриття та регенерацію конструктивних шарів дорожнього одягу, вирівнювального і верхнього шарів асфальтобетону.

«Крім того, по с. Миколаївка (Петропавлівський район – авт.) підрядником виконуються роботи з регенерації конструктивних слоїв дорожнього одягу. Станом на 30 травня вже влаштовано 2,5 кілометра верхнього шару основи із суміші фрезерованої обробленої комплексним в'яжучим з додаванням щебенево-пісчаної суміші, та 0,5 км вирівнювального шару із асфальтобетонної суміші. Суміші фрезеровані оброблені комплексним в'яжучим з додаванням щебенево-пісчаної суміші виготовляються на виробничій базі ТОВ «Автомагістраль-Південь» (с. Слов'янка) грунтозмішувальною установкою Marini ColdFALT 400  продуктивністю 400тн/год», - зазначено у повідомленні», - йшлося у повідомленні САТ.


 Власне дослідження теми ремонтних робіт на Дніпропетровщині провели журналісти інтернет-ресурсу «Наші гроші». 14 квітня вони оприлюднили матеріал під назвою "Одесити розділили з «укропівцем» два мільярди на дороги Дніпропетровщини". За даними журналістів, які проаналізували результати торгів на сайті ProZorro, навесні 2017 року САТ у Дніпропетровській області мала намір «укласти шість угод про поточний середній ремонт автодоріг державного значення на загальну суму 1,81 млрд грн». Термін виконання робіт сягав кінця 2018 року. У публікації також згадується головна фірма-переможець торгів - ТОВ «Автомагістраль-Південь». За словами журналістів, вона мала отримати замовлення на суму 1,7 млрд грн., у цьому випадку вартість ремонту одного кілометра дороги становила в середньому 11-19 млн грн.


 «Ще 108,39 млн грн. хочуть відписати ТОВ «Українсько-польське підприємство з іноземними інвестиціями «УПС» на окремі ділянки траси М-04 на ділянці км 91+970 – км 148+900 довжиною 57 км, - йдеться в матеріалі  "Наших грошей". - У цьому випадку ремонт коштує в середньому 1,90 млн грн. за кілометр. Фірма «УПС» належить сину екс-начальника ДП «Дніпропетровський облавтодор» Тарасу Палію,  депутату  Дніпропетровської облради від «УКРОПу» Владиславу Бородіну та латвійській компанії «Fuel Systems, SIA» Оксани Захарової. Після зміни влади у 2014 р. на Тараса Палія було відкрито два кримінальні провадження щодо привласнення бюджетних коштів на ремонті доріг фірмою «УПС». У 2015 р. обидві справи закрили».

довідка:

Поточний середній ремонт - відновлення необхідних транспортно-експлуатаційних показників проїзної частини (рівності та шорсткості покриттів шляхом влаштування поверхневих обробок, тонкошарових покриттів або інших шарів зносу), виправлення незначних пошкоджень окремих елементів автомобільної дороги (земляного полотна, укосів виїмок та насипів, водовідведення, штучних споруд та інших) і доведення елементів облаштування до нормативних вимог. 

Капітальний ремонт – запланований обсяг робіт без підвищення категорії дороги з комплексного відновлення чи підвищення транспортно- експлуатаційних характеристик автомобільних доріг і інженерних споруд або приведення геометричних параметрів і технічних характеристик окремих елементів, з врахуванням зростання інтенсивності руху та осьових навантажень, до діючих нормативних вимог з урахуванням категорій і значення доріг. 


Олександр Шульга

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Лікар-ортопед Костянтин Кравченко: «За своє здоров'я варто боротися»

Шлюбний клубок, жовті вушка і гіпнотичний погляд. Що треба знати про вужів (відео)?

Меотида: краса, яку навпіл розірвала війна (відео)