Остання публікація

Нотатки з війни | "Місцевих війна загартувала"

Зображення
Сільською вулицею прямує немолода жінка. Поруч неї човгає хлопчина років восьми. Вочевидь, онук.

Павлоградці складають чимало петицій, але недостатньо активно голосують


Благоустрій, транспорт і комуналка – ці теми найбільше хвилюють мешканців Павлограда. Принаймі, тих, котрі не лінуються звертатися до міської влади з електронними петиціями в розрахунку, що це допоможе вирішити наболілі для всієї громади проблеми. За два з лишком роки містяни подали чиновникам на відповідну сторінку ресурсу 120 Е-звернень різної тематики. Лише два з них отримали необхідну для їхнього розгляду кількість голосів.

Остання пропозиція від містян, подана для голосування на павлоградську сторінку сайту «Єдиної системи місцевих петицій», датована 28 лютого і стосується покращання транспортного обслуговування мешканців мікрорайонів Бельбес і Хутори (вул. Івана Богуна, автобусний маршрут №3). Авторка петиції, Марія Кокорська, від імені земляків вимагає від влади поліпшити якість «перевезення в автобусі та додати рейси на маршруті №3 (кожні півгодини!)» Станом на 9 березня це електронне звернення підписали 29 павлоградців із 500 необхідних. Голосування за пропозицію пані Марії триматиме ще 81 день.


Значно кращі перспективи здобути достатню підтримку містян має інша петиція, автор якої, Денис Бакал, звертає увагу міської влади на необхідність капітального ремонту спортивного стадіону школи №9. Це електронне звернення з`явилося на павлоградській сторінці порталу 6 лютого і вже за 30 днів отримало 442 голоси підтримки. До завершення голосування за ідею благоустрою шкільного спортивного майданчика лишилося майже два місяці.

Нині на сторінці порталу «Єдина система місцевих петицій» розміщено 14 електронних звернень, за які містяни можуть віддати свої голоси. 5 із цих звернень стосуються проблем транспортного обслуговування і стану міських доріг. Окрім вже згадної петиції щодо автобусного маршруту №3 інші містять вимогу до очільників міста вирішити проблему пасажирських перевезень у години пік. Зокрема, авторка однієї з петицій Юлія Васько вимагає: «Не перший рік існує велика проблема добирання на работу з району РТС!!! З 7-ї ранку і до 8-ї автобуси дуже перегружені людьми, не зупиняються на РТС. Особливо, якщо вранці їздиш з дитиною...Та й сама зупинка зовсім не затишка і не захищає від вітру взимку та від сонця влітку. Дякую за підтримку...» За місяць з лишком петиція отримала трохи більше 10% голосів підтримки. Голосування за неї має завершитися за 51 день.



Зі зверненням Юлії перегукується й інше, складене активістами «Національного корпусу». Воно торкається якості транспортного обслуговування на теренах всього міста. Автори петиції висувають наступні вимоги: «1) Якісне обслуговування персоналом(водієм) пасажирів автобуса. Водій повинен не хамити, вічливо себе поводити, та йти на контакт з пасажирами, водії що не дотримуються цих стандартів повинні бути покарані;
2) Належний стан автобусу: автобус повинен бути чистий та комфортний для пасажирів (полагоджені сидіння, поручні, працююча кнопка виклику водія);
3) Водій повинен видавати квитки при оплаті за проїзд: слід не забувати, що квиток - це страхування пасажирів, і перевізник повинен надати квитки на кожен автобус та забов'язати водіїв видавати їх;
4) Додати рейси на маршрути в райони до яких автобус їде або рідко, або завершує курсування раніше 20
.00. Наприклад: 4,6, і т.д.;
5) Створити належний графік рейсів і дотримуватись його: люди повинні знати чіткий графік пересування автобусів по маршрутам, а водії в свою чергу повинні чітко дотримуватись цього графіку. Розмістити цей графік на зупинках на яких це можливо.
6) Створити вигідні проїздні квитки на тиждень, місяць, день
», - написали автори петиції. Станом на 9 березня петицію активістів підтримали 273 містянина, голосування завершиться за 48 днів.


Серед електронних звернень, щодо яких триває голосування, 4 стосуються благоустрою та будівництва міста, 2 – сфери комунального обслуговування (в обох випадках автори петицій вимагають від чиновників знизити тарифи на компослуги), ще 3 петиції охоплюють сфери охорони здоров`я (присвоєння звання «Почесний громадянин Павлограда» лікареві Миколі Можейку) та освіти (підвищення зарплатні вчителям і відновлення практики безкоштовного дитячого харчування в школах для учнів молодших класів).

За 2 роки й 4 місяці існування цього ресурсу, покликаного встановити ще один канал взаємодії громади і органів місцевої влади, мешканці міста звернулися до чиновників із 120-а електронними петиціями. Перша пропозиція від 23 жовтня 2015 року стосувалася проблеми громадських туалетів на кінцевих зупинках автобусних маршрутів. Втім, ідею допомогти водіям цивілізовано відправляти свої фізіологічні потреби підтримала тоді лише чверть (127) від необхідної кількості (500) голосуючих. До числа найоригінальніших петицій містян журналіст відніс би пропозиції розкопати фундамент старовинного храму в сквері Шевченка, заборонити депутатам самовільно використовувати кошти громади та перейменувати Павлоград.



Найбільше поданих за цей час петицій стосувалися проблем комунального і транспортного обслуговування, стану доріг і благоустрою мікрорайонів міста, громадської безпеки і безпеки пішоходів. Втім, лише 2 петиції зі 120 (без врахування 14 петицій, голосування щодо яких ще триває) змогли за весь час існування проекту отримати необїдну кількість голосів. Одна пропозиція, з якою її автор Володимир Буряк звернувся до влади навесні 2016 року, стосувалася облаштування парку на території мікрорайону ім. 18 Вересня. Цю ідею підтримали 505 мешканців, котрі скористалися можливостями голосування на електронному ресурсі. Вже на початку травня перший віце-мер Віталій Мовчан публічно відповів авторові і його однодумцям про проведений міськими службами благоустрій території «хімзаводівського» парку.

Друга петиція від 25 січня 2017 року, що набула популярності серед павлоградців і отримала від них необхідну підтримку, зачіпала питання тарифів на користування міським громадським транспортом. Автор пропозиції про скасування рішення міськвиконкому про нові розцінки на проїзд – Едуард Станько. Вже за два тижні його петицію підтримали близько 700 земляків. Але розглянути електронне звернення і надати авторові відповідь чиновники не встигли, оскільки тарифи на той час влада вже переглянула. Петиція Е. Станька виявилася на сьогодні останньою, що їх подали на електронний ресурс мешканці Павлограда.

Наша довідка

Система подачі місцевих петицій запрацювала в Україні 1 жовтня 2015 року. Вона створена в рамках програми "Електронного управління з метою підзвітності влади та участі громади", яка фінансується Швейцарською Конфедерацією та виконується Фондом Східна Європа. Мета системи – «допомогти органам місцевого самоврядування, надавши їм готове технічне рішення і пакет проектів місцевих нормативно-правових актів...» Правовою підставою для роботи системи служить ст. 231 Закону України «Про звернення громадян».

P.S.

Аналізуючи наведену статистику, можна припустити, що павлоградці не вірять в ефективність «Єдиної системи місцевих петицій», як форми взаємодії з місцевою владою, або ж просто не знають про існування цього інструменту.

Олександр Шульга для http://tv-news.dp.ua

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Як правильно клепати косу. Поради від сільського косаря з Чернігівщини (відео)

Меотида: краса, яку навпіл розірвала війна (відео)

"Істерик ні в кого немає". Як живуть кияни під обстрілами.