Виявляється,
практика підкупу виборців «гречкою» в Україні існувала вже понад 100 років
тому. В якості хабарів спритні кандидати пропонували селянам… ковбасу. Тих, хто
продавав свої голоси на виборах, називали "хрунями". Молодий радикал Іван
Франко, який неодноразово балотувався в сейм, програвав своїм недобросовісним
конкурентам саме через таких, ласих до умовної гречки, "хрунів".
Про це цікавий факт розповів 15 травня 2015 року глядачам
телеканалу ZIK історик Вахтанг Кіпіані в програмі «Історична правда». Ось його
розповідь: «Ще в кінці 19 століття в Західній Україні учасники передвиборчих
перегонів активно вдавалися до «чорних» технологій: купували голоси, ставили
палиці в колеса конкурентам. Що таке підступи опонентів, добре знав Іван
Франко, який кілька разів балотувався до сейму як один із лідерів української
радикальної партії.
«Іван Франко тричі брав участь у виборах і програвав, -
говорить доктор політичних наук Ігор Вдовичин. - Вибори - це конкуренція.
Одного разу, коли І. Франко ночував у готелі, у нього вкрали взуття, аби він не
зміг піти на зустріч з виборцями». Щоразу Іванові Франку до перемоги не вистачало
кілька десятків голосів: як не 30, так 50.
Проблема була в тому, що селяни, на яких і зробили ставку
молоді радикали, масово продавали голоси. «Один польський селянин підрахував,
що в 1895 році селяни-хруні (так називали тих, хто продавав свої голоси, тому
що «хрунь» - це свиня), на виборах з'їли 70 км ковбаси. Уявіть, собі - 70
кілометрів!!!» - навів приклад кандидат історичних наук Ігор Чорновол».
Олександр Шульга
Коментарі
Дописати коментар