Остання публікація

Нотатки з війни | "Місцевих війна загартувала"

Зображення
Сільською вулицею прямує немолода жінка. Поруч неї човгає хлопчина років восьми. Вочевидь, онук.

Як «хруні» не пустили Івана Франка до парламенту



Виявляється, практика підкупу виборців «гречкою» в Україні існувала вже понад 100 років тому. В якості хабарів спритні кандидати пропонували селянам… ковбасу. Тих, хто продавав свої голоси на виборах, називали "хрунями". Молодий радикал Іван Франко, який неодноразово балотувався в сейм, програвав своїм недобросовісним конкурентам саме через таких, ласих до умовної гречки, "хрунів".

Про це цікавий факт розповів 15 травня 2015 року глядачам телеканалу ZIK історик Вахтанг Кіпіані в програмі «Історична правда». Ось його розповідь: «Ще в кінці 19 століття в Західній Україні учасники передвиборчих перегонів активно вдавалися до «чорних» технологій: купували голоси, ставили палиці в колеса конкурентам. Що таке підступи опонентів, добре знав Іван Франко, який кілька разів балотувався до сейму як один із лідерів української радикальної партії.

«Іван Франко тричі брав участь у виборах і програвав, - говорить доктор політичних наук Ігор Вдовичин. - Вибори - це конкуренція. Одного разу, коли І. Франко ночував у готелі, у нього вкрали взуття, аби він не зміг піти на зустріч з виборцями». Щоразу Іванові Франку до перемоги не вистачало кілька десятків голосів: як не 30, так 50.

Проблема була в тому, що селяни, на яких і зробили ставку молоді радикали, масово продавали голоси. «Один польський селянин підрахував, що в 1895 році селяни-хруні (так називали тих, хто продавав свої голоси, тому що «хрунь» - це свиня), на виборах з'їли 70 км ковбаси. Уявіть, собі - 70 кілометрів!!!» - навів приклад кандидат історичних наук Ігор Чорновол».
За матеріалами zik.ua

Олександр Шульга

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Як правильно клепати косу. Поради від сільського косаря з Чернігівщини (відео)

Меотида: краса, яку навпіл розірвала війна (відео)

"Істерик ні в кого немає". Як живуть кияни під обстрілами.